Przedszkola nr 5 – Integracyjnego w Nysie
Godziny pracy przedszkola: od 6.30 – do 17.00
Realizacja podstawy programowej w godz. od 8.00 do 13.00
Nauczyciele pracują w oparciu o program wychowania przedszkolnego
„Dobry Start” oraz „Dobry pomysł” wydawnictwa WSiP,
„Supersmyki” wydawnictwa Grupy MAC Edukacja,
„Razem bawimy się”, „Tusia i Tusik w przedszkolu” oraz „Między nami Emotkami”
wydawnictwa Podręcznikarnia.
które są zgodne z Podstawą programową wychowania przedszkolnego.
Treści programu są wprowadzane adekwatnie do możliwości i potrzeb dzieci.
Najważniejsze bowiem jest to, aby dziecko czuło się w przedszkolu szczęśliwe i z radością zdobywało coraz to nowe umiejętności, nie odczuwając trudu uczenia się.
Zabawa – co najmniej 1/5 czasu pobytu dziecka w przedszkolu.
1. Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci:
manipulacyjne,
konstrukcyjne,
tematyczne,
badawcze.
2. Zabawy podejmowane z inicjatywy nauczyciela:
dydaktyczne.
Ruch – Co najmniej 1/5 czasu pobytu dziecka w przedszkolu
- Ćwiczenia poranne
2. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych– prowadzone na sali gimnastycznej
3. Zestawy zabaw ruchowych prowadzone w sali przedszkolnej
4. Spacery
5. Pobyt w ogrodzie przedszkolnym, parku, lesie, łące…
•organizacja gier i zabaw ruchowych,
•zajęcia sportowe,
•obserwacje przyrodnicze.
6. Prace gospodarcze i porządkowe i ogrodnicze.
Dydaktyka – Najwyżej 1/5 czasu pobytu dziecka w przedszkolu
· Zajęcia dydaktyczne realizowane według programu wychowania przedszkolnego
· Wycieczki.
· Organizacja uroczystości przedszkolnych.
· Przygotowanie dzieci do konkursów.
· Udział dzieci w koncertach, wystawach, przedstawieniach teatralnych.
Inne – 2/5 czasu pobytu dziecka w przedszkolu
1. Czynności samoobsługowe:
• mycie rąk
• przygotowywanie stołów do posiłków – rozkładanie naczyń, sztućców, serwetek,
• sprzątanie po posiłkach.
2. Czynności organizacyjno-porządkowe:
• sprzątanie po zajęciach plastycznych,
• sprzątanie zabawek,
• pełnienie dyżurów,
• pomoc przy przygotowaniu dekoracji okolicznościowych.
3. Czynności opiekuńczo – wychowawcze:
• zabawy integracyjne, tradycyjne …
• rozmowy indywidualne z dziećmi.
4. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
5. Zajęcia rewalidacyjne dla dzieci niepełnosprawnych.